måndag 1 september 2008

P3 Star cementerade fördomar

Programmet P3 Star levererade fet fel i gårdagens sändning.
Programmet avhandlade frågan om oskuld och framförallt frågan om dess omvandling till kirrad sexdebut.

'Jag hade en traditionell debut. Jag hade varit och festat och var rätt full. Jag kommer inte ihåg så mycket, men jag vet att min kille började prata om kondom. Men vi hade ingen så han fick avbryta efter ett tag då jag var rädd för att bli gravid.' sades bland annat i ett förinspelat reportage.

Keh! P3 Star är ett program för ungdomar inför och i själva tonåren. Att till denna publik servera sådana absurda saker är helt sjukt! För det första, att P3 inte klipper bort det faktum att hon är så full att hon knappt inte kommer ihåg något samt det faktum att de låter det stå oemotsagt att i och med att de bröt samlaget så fanns ingen risk för graviditet. För att inte tala om könssjukdomar.

P3 Stars redaktion borde nog gå en kurs i normer - en kurs som sträcker sig längre än till det faktum att de i gårdagens program delvis bröt mot den tröttsamma heteronormen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför skulle en "norm" rätta sig efter en minoritet?

Jessica W Sandberg sa...

För att de normer som jag nämner är skit, rent ut sagt.